Sunday 8 July 2012

welcome to Kemaman...


Assalamaualaikum...


          Everyday wake up, memang automatik akan menular satu perasaan yang cukup sadis dalam diri iaitu "malas nak pegi keje!"..Teruk kan tapi aku rasa bagi sesiapa yang tinggal di Kemaman, yang bekerja, yang memandu kereta pasti akan rasa ape yang aku rasa..It's because of massive traffic jam kat jambatan Bukit Kuang..I tell you, it happens EVERYDAY! Oh Mak Jemah! (O.M.J)..Don't know when this disaster + nightmare will end..


everyday life *SIGH*
          
          Can you imagine, normally dari rumah nak sampai office Pioneer HX kat Jalan Air Putih just take 25 minutes, akibat jem strawberry yang enak dan lazat kat jambatan Bukit Kuang tu, ianya menjadi sejam lebih!!! (sabor, sabor)


          Yang menambahkan bara di hati, apabila melalui jalan Teluk Kalong (simpang 3 nak masuk KSB) entah ape projek pembangunan kilang / tempat simpanan bahan galian sampai abes kotor jalan dengan lumpur / tanah selut..Agak2 la buat keje pun, nie tak sampai abes kotor tak nampak terus line jalan..Kalau time hujan, memang terbaek dari ladang la kereta aku then kalau time panas, pengguna jalan raya akan merasai pengalaman jerebu lumpur!!! Berdebu abes, aku rasa kalau Jabatan Alam Sekitar check dia mesti isytihar darurat (IPU > tahap bahaya)..Yang naek motor memang kesian, mati awal la sedut habuk jalan tu hari2, silap haribulan paru-paru dah rosak teruk..Nauzubillah..


          Aku bukan ape, selut yang melekat kat kereta / motor tu susah nak hilang..Aku dah try berus tayar kereta aku ngan berus besi, masih ade saki-baki kaler oren kat tayar..Wax pun tak jalan la..Hampeh betul..Ingat aku banyak duit ke nak kene anto kereta kat carwash hari2??? Anak menteri takpela..Aku rasa ramai orang susah yang ulang-alik pegi keje lalu jalan tu..Kesian..Pembangunan pun agak2 la, kalau menyusahkan orang ramai baek tak payah..Kesihatan tu penting woo..Kalau dah sakit ade rumah banglo 18 tingkat pun tak guna beb..


          Memang akan ada yang cakap, jalan alternatif kan dah disediakan..Ehem ehem, jalan alternatif tu memang la ada, hanya 27km kan??? Masalahnya, kau keje sehari jer ke seminggu??? Kau isi minyak guna air bukit ke??? Semua duit la bro..Lari budget bulanan kalau hari2 lalu jalan alternatif woo..(cakap2 orang kaya takkan sama dengan pemikiran orang miskin macam aku, semua benda kene kira)..Teeeetttttt...


          Sekian, saya Karam Di Lautan melaporkan untuk TV13 sentiasa dihatimu..Ibarat tak kena kat batang hidung sendiri, memang sedap nak cakap, sekali dah kena kat batang hidung sendiri, baru kau tau batang hidung tu tinggi ke rendah..Oppsss..


hari2 kereta aku kotor woo..mane buleh tahan..
          


p/s : must have somebody / pihak bertanggungjawab yang take action..kalau tak, sampai bila pun tak tau akan berterusan..kesian..



No comments:

Post a Comment