Monday 23 July 2012

ahlan wasahlan ya Ramadhan...


Assalamualaikum :)

Ramadhan 2012, 1433H
          
          Hari nie dah 3 Ramadhan 1433H sebenarnya, tapi tak terlambat kot kalau nak cakap Selamat Berpuasa kepada semua umat Islam diseluruh dunia..Alhamdulillah, sempat juga bertemu dengan bulan yang mulia ini apabila umur hampir mencapai 25 tahun..Semoga Ramadhan kali ini lebih baik daripada sebelumnya, Ameen...

          Tahun nie, time berbuka puasa meriah sebab semua ada termasuk adik aku yang study kat UMS Sabah..Dia cuti praktikal 3 bulan, so memang ceria jer time berbuka..Penuh meja..Hari nie jugak birthday umi aku yang ke-46..Selamat Hari Lahir, Umi..Semoga dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki dan dikurniakan kesihatan yang baek..Sayang umi xoxo :D

          Bulan Ramadhan nie ialah bulan penuh ganjaran bagi sesiapa yang bersungguh-sungguh mengerjakan amal kebajikan..Salah satu ibadat yang hanya ada di bulan nie ialah solat terawikh..Aku harap tahun nie aku rajin pegi masjid untuk solat terawikh daripada tahun2 lepas insyaAllah..(hihi lepas berbuka jer, otomatik jadi macam ulat gonggok malas nak bangun ^_^)

          So, banyak-banyakkanlah amal-ibadat kita di bulan yang penuh keberkatan ini..Banyak bersedekah, baca Al-Quran..Aku harap aku mampu buat semua tu walaupun tak banyak..Tanamkan niat untuk berubah menjadi lebih baek..Sebab semuanya bermula dengan niat di hati..insyaAllah ada jalannya..

selamat berpuasa semua :D



No comments:

Post a Comment