Thursday 12 July 2012

wedding theme?...


Assalamualaikum...

          For past few days, my office tersangatlah sunyi..Most of them naek offshore dengar cerita tetibe ada unplanned shutdown kat Platform Belumut-A..Just tinggal aku ngan receptionist/admin asst., Kak Ita..Hakim sibuk ke hulu, ke hilir, kejap ade kejap takde macam chipsmore..Memang gigih bekerja bagus hehe..Kak Yati cuti kawen beshnyeww :D


          Dalam dilanda kebosanan tak tau nak buat ape tu, duduk depan laptop bace jer blog sape2 yang terlintas di pikiran..Memang bosan huhu..Abes sume bende aku baca dari Metro, Harakah Daily, Sinar Harian, Beautifulnara, Oh! Tidak, maen game Zombie vs Plants (haha!) etc. Tetiba teringat kawan aku nak kawen lepas raya nie..Kak Siti & Saiful..Both kawan aku masa keje kat Carimin dulu.. Congratulations for both of you guys :)


          So, aku godek2 lah blog yang banyak tulis pasal wedding..Survey2 rate harga pakej perkahwinan terbaru..Aku pun bakal mengikut jejak langkah Kak Siti tak lama lagi, insyaAllah :)..Banyak yang cantik2 tapi harga pun cantik jugaklah, ye dok? Pengsan tengok pakej mostly lebih kurang RM10k, tu baru pelamin & decorations..Makanan? makanan takde ye, tetamu sila makan pelamin ataupun bunga-bunga hiasan sikit sorang hahaha..(batuk berdarah tengok harga patutlah mostly lelaki Malaya ramai tak kawen lagi t_t)..Itu depends pada kemampuan masing2 la kan..Tapi Islam melarang pembaziran hoho..Moral of the story, kita buat secara sederhana sudah..Lebihkan pada yang wajib, ijab & kabul..Agar lebih diberkati oleh-Nya..


          Dalam banyak2 blog tu, aku tertarik pada satu blog nie..Aku rasa dia memang femes sebab ramai artis ambik dia sebagai wedding planner..Ari Wedding Couture..Haaa, mesti pernah dengar kan? Recently dia jadi wedding planner untuk Fasha-Jejai wedding..Memang cantik, terbaek dari ladang gandum pelamin yang dia buat..Tabik spring la..Wedding nie mostly ada theme dia kan? Theme English garden la, Kontemporari la, etnik kreatif la (ade ke?) and bla bla bla tapi jauh di sudut hati aku, aku begitu tertarik sekali dengan Arabic Morrocan Theme hehe..So gojes I tell you..Maybe sebab aku ade sedikit pengaliran darah susur-galur keturunan Pak Arab (padahal muka melayu) haha, sebab tu kot aku rasa nanti masa aku kawen, aku nak buat Arabic Moroccan Theme tu la, insyaAllah..Semoga Allah permudahkan segala urusanku dan encik tunang untuk berkahwin Ameen ^_____^


cantik kan? Link : ariweddingcouture.blogspot.com
          


I want this! Link : ariweddingcouture.blogspot.com



p/s : tak sabar nak tengok Kak Siti & Saiful kawen..Semoga berbahagia hingga ke akhir hayat :)





2 comments:

  1. Cantikkkkkkk!!!!
    Sha tatau nak buat tema ape haha T_T

    ReplyDelete
  2. memang cantik :)
    takpe sha banyak masa lagi untuk pikir..survey2 dulu..

    ReplyDelete