Tuesday 3 July 2012

Shell Kg. Besut, Kemaman...

Assalamualaikum...

          Ini cerita 2 hari lepas..Balik dari keje, singgah di petrol station Shell Kampung Besut untuk isi minyak..Sebab pagi2 esok malas nak beratur panjang isi minyak..


gambar hiasan. (pic from : pakcik Google)

          Kebetulan ade pump attendant warga asing (tak tau Bangla/Nepal/Myammar?) melambai-lambai ke arah aku untuk masuk ke pump no.8..Memandangkan kete agak banyak mase tu, aku pun terus parking kete kat situ..Ingat nak gi bayar kat kaunter, tapi Mat Asing nie terus tanya aku nak isi berape..Aku cakap la nak isi RM30..Aku duk lam kete jer, bukak wallet bagi RM50..Tetibe die pulangkan duit aku RM40..Aku cakap la kat dia tadi kan aku suruh isi RM30..Mat Asing tu cakap sorry dia tersalah isi RM10 jer, so dia just pulangkan aku RM20 dan terus tekan RM20 lagi..Aku takde pulak dengar bunyi mase dia isi RM10 tuh..Then oklah, dah siap isi aku start enjin kete dan slow2 beredar dari situ sebab belakang aku ade kete lagi..

          Hati tetiba rase tak sedap bila tengok meter kete aku naek sikit jer, tak macam isi RM30..Aku taula meter aku akan naek banyak mane sebab digital punya meter maa..So aku park kete aku kat tempat orang isi angin tayar tuh, then pegi tanye balik bangla tuh berape dia isi minyak kete aku..Muka pucat semacam jer cakap dah isi RM30..Aku pun malas ah nak panjang cite, takpe la arini mungkin ari ko..Sebelum pegi, sempat lagi aku pesan kalau nak cari rezeki kat tempat orang biar cara halal..Lagi berkat hahaha..Betul ape tipu orang RM10, nanti banyak lagi Allah dari dari ko la Mat Asing..

          Sebelum nie, dah banyak kali aku dengar cite dari driver tempat aku keje dulu..Dia selalu ulang-alik dari Kemaman ke Kota Bharu anto orang pegi offshore..Dia selalu akan isi RM150 van dia tapi mesti takkan  cukup untuk 2 way pegi balik..Kalau isi kat tempat laen cukup jer..Haish, sebelum nie malas nak percaya tapi sekali dah kene kat batang hidung sendiri..Moral of the story, lepas nie kalau terisi minyak kat situ lagi, lebih baek bayar kat kaunter atau kalau malas nak suruh bangla isi jugak, pastikan tengok betul2 masa dia tengah isi minyak tuh..


warga asing ramai2 nie semua ade permit ke??? Makin nak PRU makin ramai la pulak  diorang nie..Haish!



p/s : Kadang2 terasa macam kita pulak yg datang kat negara diorang..Tak rasa macam negara sendiri..especially  kat KL huhu..Diorang tak takot pun kat kita, dah jadi samseng..Scaryyyyy T__T

         

2 comments:

  1. betul tu. warga asing makin melampau2 kat negara kite. risau pulak di masa depan diorang yang ambik alih negara ni. hmmmmmmmm. v.v

    ReplyDelete
  2. Baru je lepas maki bangla pump hujung..bg duit2 seringgit2 nk isi minyak moto 8 ringggit..dia tekan 4 ringgit..lepas tu dia ckp dgr 4 ringgit..lain kali ckp kuat skit katanya..dgr gitu..apa lg..maki hamun dan carut kt situ terus..semua org tgk..dh bgus aku maki..nasib xkena bantai dgn halmet..blk umah trus tipon supervisor shell tu suruh ckp kt pekerja dia jgn kurang ajar

    ReplyDelete