Sunday 8 July 2012

kerja itu anugerah...


Assalamualaikum...


          Lahirkanlah rasa syukur ke hadrat Ilahi sekiranya anda mempunyai pekerjaan sekarang ini..(kerja yang halal sahaja okayyyhh, takkan berjaya rompak bank pastu cakap alhamdulillah!) kerana masih ramai lagi yang tidak mempunyai pekerjaan walaupun mempunyai kelayakan..Kerja itu amanah, laksanakanlah dengan tabah dan ikhlas..Pasti akan merasa tenang dan tenteram..


          Dan syukur alhamdulillah jugak, selama hampir 2 bulan aku bekerja di Pioneer Engineering Sdn Bhd sebagai Billing / Invoicing Exec. a.k.a ceti separa haram under Finance Dept. (haha!), I started to love my work..Walaupun pada dasarnya, kerja nie takde kene mengena langsung dengan degree aku (B.Sc Food Science & Technology), tapi I take that as a challenge..Sebelum nie pun ade la belajar sikit2 pasal invoice etc. kat kompeni lame..Pada mulanya memang agak kelam-kabut, tapi lama-kelamaan kerja aku dah jadi smooth and silky hehe..Thanks a lot kepada officemate a.k.a Hakim si engineer yang banyak tolong aku huhu..Even though I know you will not read this, but thanks a million friend :D


          Moral of the story, appreciate what u have..Jangan mengharap yang sempurna sajer datang tapi jadikanlah apa yang anda ada itu sesuatu yg sempurna :)
          
saya engineer Meow..selamat bekerja, kerja dengan selamat (=_=)

No comments:

Post a Comment