Monday 30 July 2012

cerita scallop puncher...


Assalamualaikum :)

          Sedar tak sedar, hari nie dah 11 Ramadhan..Time flies so fast, isn't it? Salah satu tanda-tanda hari kiamat makin hampir la tuu huhu..Setakat hari nie, aku puasa penuh lagi, masih bertenaga dan sehat walafiat alhamdulillah..Tapi bukan itu yang aku nak story kali nie..Ini semua pasal scallop puncher dan Thank You Tags yang aku plan nak DIY on my wedding..Dengar2 perancangan umi & walid, this coming May nak kenduri..Tarikh tak tetap lagi, just stick with May so plus minus lepas raya setel aku ada dalam 8 bulan jer lagi..Scaryyyyy t__t

          Aku ade try google satu blog nie (tak perlu disebut nama blog haha!), dia charge 1 pcs Thank You Tag tu RM0.35..So imagine aku nak dalam 1000pcs, tak ke RM350.00? Bagi aku quite membazir sebab bende tu just nak tampal kat paper bags untuk tetamu, yang kompem2 orang akan buang jugak akhirnya..So, aku decide baek buat sendiri jela..Tak cantik sangat pun takpe, janji kita ikhlas nak buat..Design dengan penuh kaseh sayang..(Padahal tak kreatif, skill pujuk diri sendiri) :D


nak buat simple camnie jer..then tambah sikit tarikh & nama pengantin.


si Scallop Puncher. cantek benor kaler pink 2.5" oh I want this one!

          Aku nak buat simple jer, sebab tak kreatif kan tapi nak jimat..Jimat itu wajib hehe..So, nak buat bende alah nie kene ade scallop puncher untuk dapatkan bentuk beralun kat tepi tu..Aku try la google harga si scallop puncher nie, mak aih buleh tahan..Range from RM60++ until RM100++..Ade satu kedai kat Kajang tu, Scrap.n.Crop jual..Kat area Kemaman nie tak survey lagi..Mungkin ade kot..Kalau takde, kene beli online la jawabnye..Yang aku nak dalam 2.5" harga RM89.00..Harga kertas A4 kaler krim 230gsm dalam RM50.00, total baru   RM140++..Print sendiri gune printer laser jet..Kat situ dah jimat almost RM200 kan? :)

          Setakat nie, aku ade dah design dalam kepala tapi tak jumpa lagi cara nak mencurahkan idea tu hahaha..Ingat nak buat bentuk ala-ala monogram gitu, cantek banget..Once design dah setel, kejap jer print out then cut gune scallop puncher..Easy job..Tak sabar la pulak nak start buat..Tapi aku kene setel hal tarikh kawen dulu, tu yang paling utama..Kalau tak, takkan ko nak print tarikh lahir kot kat Thank You Tags tu, ye dok?

Sekian.

          

3 comments:

  1. salam..hye awk..juz drop by ur blog..
    me pun b2b from teganu..
    salam kenal ye..btw..dah jumpe ke scallop punch ni..sy pun tgah cari..huhu

    ReplyDelete
  2. Berminat nak DIY sendiri TQ tag atau TQ sticker?
    Saya ada menjual scallop dan round puncher yang sesuai untuk anda DIY sendiri.

    Harga seperti berikut (termasuk kos pos):
    1) Marvy Uchida 2 inch Scallop/Round Circle Super Jumbo Clever Lever Paper Punch - RM80
    2) EK Sucess Paper Shapers 2 inch Scallop/Round Circle Large Nesting Paper Punch - RM80
    3) EK Sucess 2 inch Scallop/Round Circle Large Nesting Paper Punch Slim - RM85

    Berminat nak order atau nak beli saiz/corak yang berlainan? Hanya e-mail saya just_ina@hotmail.com atau njbuttonbadge@hotmail.my ataupun layari FB saya www.facebook.com/njbuttonbadge.njbb

    ReplyDelete